Case
Testcase
Testcase
Travers
Synkronløft skræddersyet af eksperter hos SKS Kraner sikrer sikkerheden hos MarineShaft A/S.
Det naturlige valg landede på SKS Kraner, da MarineShaft skulle have deres kranhal udbygget med nye kranbaner, nye kraner og ombygning af egne kraner.
Deres hal skulle udvides med 60 meter og det krævede en skræddersyet løsning, fordi deres egne 50 tons kraner skulle ombygges samt køre i samme område, som de nye kraner.
Den store opgave lød på leverancen af 2 stk. 100 tons dobbelt-traverskraner med 2 taljer, der hver kan løfte 50 tons, 1 stk. 10 tons dobbelt-traverskran med 2 taljer, der hver kan løfte 5 tons samt ombygning af 2 eksisterende 50 tons kraner. Alle kraner spænder godt 20 m.
Én radiostyrring skaber sikkerhed
For at opnå synkronløft, styres de 2 stk. 100 tons kraner af én Danfoss Ikusi radiostyring. Hermed kan én mand betjene de 2 kraner og alle 4 taljer på én gang. Hvis der opstår fejl ved en af kranerne, stopper alle bevægelser øjeblikkeligt. Det skaber sikkerhed for alle, der befinder sig i hallen hos MarineShaft.
Kraner i flere lag
Kranerne kører i forskellige højde-niveauer, hvor 100 tons kranerne kører ovenover 10 tons kranen. For at undgå en kollision imellem 10 tons og 100 tons kranerne, har SKS Kraner monteret et skannersystem, der netop sikrer, at dette ikke kan ske.
Hertil kommer, at der er bygget sammenkøringsstop på alle kraner, der kører i samme niveau.
De 2 eksisterende 50 tons kraner fik skiftet radiostyringer til Danfoss Ikusi, fik monteret vejeceller og blev udstyret med et digitalt vejedisplay, så operatøren til enhver tid kan se, hvor tung en belastning, han har i kranen.
MarineShaft
”Vi har fra første færd følt os trygge ved og godt vejledet af SKS Kraner. Det har været spændende at følge kranprojektet fra start til slut, hvor det til vores store tilfredshed kører og er meget velfungerende”, udtaler Senior Project Manager Allan Nielsen.
”At vi samtidig har fået vores kraner til en meget konkurrencedygtig pris, kan jo kun glæde en fuldblods Vendelbo!”
.